Kläder, Klänningar & Byxdressar | DM | DennisMaglic.se
FE0DCBD7-53D5-4705-849E-4044A3A34FD1

Kundtjänst

Nya rutiner vid retur - gäller alla returer som meddelas från och med den 25:e augusti 2017: När du gör en retur får du nu en förbetald fraktetikett skickad till dig per mail. Det innebär att du inte längre behöver betala något returporto direkt på Posten, utan du sätter på retur-fraktsedeln utanpå ditt paket och lämnar det hos Postnord. Glöm inte att spara ditt inlämningskvitto, det är ditt bevis på att din retur skickats in. Kostnaden för att göra en retur är 69 kr och debiteras i efterhand.


Vill du göra ett byte? Nu erbjuder vi gratis returfrakt om du väljer att byta till en annan storlek eller vara. Om du behöver göra ett byte kontaktar du oss på [email protected]


Svar på vanliga frågor:


Jag undrar om jag kan göra en retur direkt i en fysisk butik?

- Tyvärr kan vi inte ta emot returer i våra fysiska butiker. Om du behöver göra en retur så mailar du oss ditt ordernummer på ma[email protected] för att få en retursedel.


Jag aktiverar en rabattkod men priset på varan ändras inte, varför?

- En del av våra varor går det inte att använda några rabattkoder eller erbjudanden på. Detta är populära varor som vi endast har ett begränsat antal av i lager, t.ex. Lioness Jacket, Black Sky Jacket och Gigi Dress. För de varor som man inte kan använda rabattkoder på står det direkt på varje produkts produktsida information om detta.


Det står att jag ska fylla i en returkod på min retursedel. Vart hittar jag returkoden?

- Returkoderna står direkt på retursedeln, längst ner till till vänster. Om du är osäker på vilken returkod du ska välja så skriver du bara siffran 2 som returkod. Det är koden för ångrat köp.


Hur gör jag ett byte hos er?

- Vill du göra ett byte så ska du returnera den varan som du tagit emot från oss och helt enkelt göra en ny beställning på den varan som du önskar få istället. Vi erbjuder gratis returfrakt på den vara som inte passade när du väljer att beställa en ny vara, maila oss på [email protected] för en retursedel.


Jag ska göra en retur och undrar om jag måste betala min faktura?

- Har du gjort ett köp mot faktura och ska göra en retur på din order så ska du inte betala något på fakturan för de varor du skickar tillbaka. Vi krediterar (tar bort) fakturan efter att vi tar emot returen, minus kostnaden för returfrakt som är 69 kr. Om ditt förfallodatum börjar närma sig och du är orolig för att vi inte ska hinna registrera din retur innan fakturan förfaller kan du förlänga ditt förfallodatum via Klarna på telefon 08 120 120 10.


Min faktura har kommit men jag har inte fått mitt paket ännu?

- Fakturan skickas samtidigt som ditt paket skickas från oss. Fakturan kommer alltid ca. 2-3 dagar innan du får din order. Du behöver inte betala fakturan förrän du fått ditt paket och är nöjd med dina varor.


Jag har tappat bort min faktura. Hur får jag en ny?

- Vänligen kontakta Klarna här eller via telefon 08 – 120 120 10 så hjälper de dig få en ny faktura.


Vart hittar jag era köpvillkor?

- Våra köpvillkor hittar du via länken "Köpvillkor" längst ner på denna sida. Det är viktigt att du läser igenom dessa innan köp.

Retur:

- All information om hur du gör en retur finns här.


Byta storlek:

- Skulle det vara så att du fått hem något som inte passar så ska du skicka tillbaka det och sedan lägga en ny beställning på det som du vill ha istället.


Hur lång är er leveranstid?

- Vår ordinarie leveranstid är 1-5 arbetsdagar. Om du vill ha snabbare leverans kan du lägga till alternativet "Expressleverans" i kassan. Leveranstiden för ordrar med expressleverans är ca. 1-2 arbetsdagar.

OBS! Om du beställer en vara som ej finns i lager är leveranstiden längre, var därför noga att titta på produktsidan under ”Lagerstatus” där den aktuella leveranstiden alltid står specificerad.


Betalningsalternativ:

- Vi erbjuder flera olika betalsätt till våra kunder. I vår kassa som heter Klarna Checkout kan du välja att betala med kort, faktura och direktbankbetalning.


Kontakta oss

E-mail: [email protected]

Förfrågan gällande samarbete? Maila till [email protected]

Vi har som mål att besvara alla ärenden inom 48 timmar alla arbetsdagar, men besvarar ofta mail mycket fortare än så.

OBS – Viktigt! Om du kontaktar oss angående en order måste du skriva med ditt orderID för att vi ska kunna hjälpa dig. Ditt orderID står i orderbekräftelsen som du får via mail direkt efter din beställnin och består av 6 siffror.


OBS! Läs svaren på de vanligaste frågorna ovan innan du mailar kundtjänsten. De flesta frågor vi får finns redan besvarade på denna sida.